آشنایی با انواع شیلد

  • آشنایی با انواع شیلد

  • معرفی و بررسی چند شیلد نمونه

در صورتیکه با آردوینو کار کرده باشید، مطمئنا اصطلاح شیلد سوکت یا Arduino Shield به گوشتان خورده است. برد آردوینو به خودی خود بسیار شگفت انگیز است و میتوانید کارهای زیادی را تنها با خود برد آردوینو انجام دهید. اما در صورتیکه بخواهید از تکنولوژیهای مختلفی مانند بلوتوث، وایفای، GSM، GPS و … در پروژه های خود استفاده کنید، این کار میتواند نسبتا پیچیده باشد، خصوصا در صورتیکه تازه کار باشید.

نمونه 1
نمونه شیلد

شیلدها بردهای مداری ماژولاری هستند که روی هم نصب می شوند و قابلیتهای جذابی را به بردهای آردوینو میدهند. در حقیقت شیلدها قابلیتهای سخت افزاری و امکانات بردهای آردوینو را توسعه و گسترش میدهند.

شیلدها تمام پیچیدگیهای سخت افزاری موجود را برطرف و کار را بسیار ساده میکنند. با استفاده از شیلدها میتوانید کارها و پروژه ها را سریع و سریعتر پیش ببرید چون دیگر نیازی به سیمکشی و بستن مدار روی برد برد ندارید.

شیلدها نه تنها کار با سخت افزار را ساده کرده اند، بلکه برای اکثر شیلدها کتابخانه های مرتبط به آنها نیز در دسترس قرار دارد. این کتابخانه ها به شما این امکان را می دهند تا به سادگی هر چه تمامتر کدنویسی را انجام دهید و از قابلیت های سخت افزاری موجود در شیلد استفاده کنید.

برای اکثر وسایل و چیپها شیلد موجود است، مانند شیلدهای LCD، شیلدهای وایفای و بلوتوث، شیلدهای درایور موتور.

شیلدها مستقیما روی آردوینو قرار میگیرند. روی برد آردوینو هدرهای مادگی وجود دارد که پینهای شیلد داخل این هدرها قرار میگیرند و به این ترتیب اتصالات برقرار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه